Wydanie:
polskienglish
zaloguj się | rejestruj konto
poprzedni
Czesi docenili Warsaw Spire
następny
Militaria.pl w Manufakturze

reklama

Plac Defilad z baugespannem, czyli Plac Centralny z tyczkami

Anna Pakulniewicz 06 października 2017

Anna Pakulniewicz

Dziennikarz

+48 22 356 25 07
anna@eurobuildcee.com

Ania zajmuje się w redakcji głównie rynkiem nieruchomości w krajach bałtyckich, a także architekturą i urbanistyką w Warszawie oraz architekturą wnętrz i designem. Jest także współtwórcą Eurobuild TV. Do tej pory pracowała m.in. w redakcjach: TVN CNBC, PAP Insider, WBJ (The Observer), Poland Monthly, czy IMM. Anna ukończyła Stosunki Międzynarodowe w Szkole Głównej Handlowej oraz Studium Analiz Makroekonomicznych SGH. Studiowała także Filologię Litewską na UW.

Plac Defilad z baugespannem, czyli Plac Centralny z tyczkami
Wizualizacja wielkoprzestrzennej interwencji plastycznej na Placu Defilad w Warszawie w terminie 16.09-8.10.2017. Projekt wizualizacji: BudCud
POLSKA W ramach festiwalu Warszawa w Budowie na placu Defilad w Warszawie stanęło osiem stalowych tyczek, każda o wysokości 26 metrów, które wyznaczą zarys pierzei przyszłego placu Centralnego.

To pierwsza w Polsce wielkoskalowa instalacja typu baugespann. W skali rzeczywistej zaaranżowane zostaną fasady gmachów teatru TR Warszawa, Muzeum Sztuki Nowoczesnej oraz planowanej zabudowy po południowej stronie placu. Razem z aranżacją plastyczną płyty placu (interwencja „Place w Placu”) oraz narożnym pawilonem „Stanowisko Plac”, tyczki stanowić będą tymczasową „makietę" przestrzeni przyszłego placu. To pierwszy raz, gdy w Warszawie i w Polsce stosowane jest takie rozwiązanie – dzięki niemu warszawiacy będą mogli w naturze zobaczyć skalę przyszłego placu.

Baugespann – bo tak w oryginale nazywa się to narzędzie planistyczne – wykorzystywane jest w Szwajcarii w procesie wydawania pozwoleń na budowę. W trakcie procedury inwestor zobligowany jest do wybudowania tymczasowej, ażurowej struktury przestrzennej odpowiadającej planowanej budowli lub przebudowie: jej lokalizacji, rozmiarom, skali, formie. Instalacja jest obecna i widoczna przez około miesiąc – w tym czasie każdy może naocznie przekonać się, jak planowana inwestycja wpłynie na krajobraz gminy i zgłosić swoje uwagi. Szwajcaria jest jedynym krajem, w którym budowanie takich konstrukcji jest obligatoryjne.

Instalacja towarzyszy wystawie głównej 9. edycji festiwalu Warszawa W Budowie „Plac Defilad: krok do przodu" w Galerii Studio w Pałacu Kultury i Nauki.

Autorzy i projektanci projektu Stanowisko Plac Centralny, Plac 1:1, Place w Placu – Instalacja architektoniczna i interwencja kolorystyczna to Mateusz Adamczyk, Agata Woźniczka z BudCud. Za produkcję odpowiedzialne są: Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie (Aleksandra Nasiorowska), Muzeum Warszawy (Klementyna Świeżewska) przy współpracy Barbary Domaradzkiej i Julii Kern-Protassewicz oraz Igora Sekuły z Galerii Studio.

Wykonawcą Placu 1:1 jest spółka Enko. Wykonawcą wystawy Place w Placu jest firma Good Looking Studio. Miasto Stołeczne Warszawa odpowiedzialne jest m.in. za finansowanie projektu.

Ilustracja: Piotr Chuchla




interwencji plastycznej na Placu Defilad w Warszawie w terminie 16.09-8.10.2017, fot. Wojtek Radwański



Zbyszko Siemaszko, Pałac Kultury i Nauki w Warszawie, lata 1962 – 1965. Narodowe Archiwum Cyfrowe


Newsletter
Jeśli chcesz mieć więcej informacji tego typu, zapisz się na newsletter


reklama

Pozostałe wiadomości

reklama

konferencje

23. Doroczna Konferencja Rynku Nieruchomości Komercyjnych w Polsce
Eurobuild Awards 2017
reklama

reklama
O nas Kontakt Polityka prywatności Archiwum Newsletter
Copyright 2017 EuroCEE. All rights reserved.