Iliard zaprojektował wnętrza prawnikom
Style i wnętrzaHarmonijkowe ułożenie orzechowego forniru na zaoblonej ścianie skontrastowano ze ścianą sąsiadującą. Ta z kolei, utrzymana w stonowanej szarości i bieli, ozdobiona została jedynie częściowo poprzez wąskie lizenia w kolorze ścian, co stanowi neutralne tło dla dwóch płaskorzeźb polskiego artysty Ignacego Bogdanowicza, kontynuatora nurtu awangardy geometrycznej. Plastyczność tego wnętrza buduje także architektura światła – niezwykłe, futurystyczne oświetlenie górne w formie przestrzennych okręgów oraz wkomponowane w przestrzenie fornirowanych ścian ciągi oświetlenia LED. Wnętrze zaplanowano w ciepłych tonacjach orzechowych brązów, karmelu i neutralnych szarości pozostałych ścian oraz miękkiej wykładziny.
Nowy, większy metraż umożliwił także rozbudowę przestrzeni konferencyjnej z widokiem na plac Piłsudskiego i panoramę centrum Warszawy. Designerskie fotele głównego lobby, utrzymane w konsekwentnie popielatej szarości, sąsiadują z lekkimi industrialnymi okrągłymi stolikami kawowymi na czworobocznym stelażu. Prostą, ponadczasową w formie grafitową kanapę i szare fotele klubowe rozlokowano tuż obok, w bezpośrednim sąsiedztwie fornirowanej orzechem amerykańskim, harmonijkowej ściany multimedialnej. Również i w tym miejscu niebagatelną rolę odgrywa aranżacja światłem – elipsoidalne oświetlenie górne nad przestrzenią foteli zaciera granicę między funkcją a dekoracją. Z kolei bardziej powściągliwe, industrialne oświetlenie ponad częścią wypoczynkową nie przytłacza głównego dekoru tej części wnętrza – fornirowanej orzechem zaoblonej ściany. Przestrzeń pełni dwojaką funkcję – lobby na rozmowy kuluarowe podczas spotkań biznesowych oraz przestrzeni rozmów i wymiany doświadczeń podczas codziennego rytmu pracy kancelarii.
Nowa część kancelarii to także reprezentacyjna sala konferencyjna – sala Perłowa – ulokowana z widokiem na zabytkową część miasta. Dominującą biel świetlistej sali Perłowej uzupełnia złoty odcień wykładziny, korespondujący z kremowym kolorem skórzanych foteli konferencyjnych i orzechowymi wstawkami elementów architektonicznych na połyskujących białych ścianach. Plastykę wnętrza również i w tym przypadku podkreślono dedykowanym wnętrzu projektem oświetlenia, stopniującym jego intensywność w zależności od charakteru spotkania – prezentacji, konferencji czy rozmów z klientami.
Motyw orzechowego forniru powraca także jako okładzina nowo zaprojektowanych kontuarów, skrywających stanowiska asystenckie oraz biurka młodszych prawników w dalszej części biura, przypisanych poszczególnym praktykom. Dualizm kolorystyki wykładziny – złota i srebrna, nieformalnie wyznacza ciągi komunikacyjne kancelarii.
Nowy i skomplikowany: program kredytowy “na Start”
Nowy i skomplikowany: program kredytowy “na Start”
JLL
Aleksandra Gawrońska, head of Residential Research: Zauważmy na wstępie, że z całą pewnością sama zapowiedź uruchomienia programu wywarła już wpływ na zachowanie uczestników rynk ...
Otwarte drzwi do redefinicji rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce
Otwarte drzwi do redefinicji rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce
Walter Herz
Spowolnienie na rynku transakcji inwestycyjnych w sektorze nieruchomości komercyjnych, które możemy obserwować, zarówno w Polsce, jak i w skali globalnej to przede wszystkim efekt ...
Ekonomia współdzielenia dla automatów paczkowych
Ekonomia współdzielenia dla automatów paczkowych
Furgonetka.pl
Z każdym rokiem rośnie w Polsce liczba automatów paczkowych, a to prowadzi do pogłębienia zjawiska „paczkomatozy”. Jeśli dodamy do tego wyzwania stojące przed firmami k ...